Artikel 1 – definities
Opdrachtnemer: KremersTechSolutions;
Overeenkomst: Het werk wat tussen KremersTechSolutions en opdrachtgever is overeengekomen;
Opdrachtgever:De (rechts)persoon en contractuele wederpartij bij de overeenkomst in opdracht waarvan de diensten worden verricht en/of goederen worden geleverd.
Artikel 2 – Algemeen
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten, overige aanbiedingen en overige rechtsbetrekkingen waarbij KremersTechSolutions diensten/goederen levert aan opdrachtgever.
De toepasselijkheid van een door de opdrachtgever gehanteerde algemene voorwaarde, dan wel anders genaamd, wordt hierbij buiten toepassing verklaard.
Afwijkingen van en/of aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn pas bindend na schriftelijke overeenkomst tussen beide partijen en hebben enkel betrekking op de overeenkomst waarbij zij zijn gemaakt.
Artikel 3 – Identiteit van de ondernemer
KremersTechSolutions, kantoorhoudende te Apeldoorn aan de Winkewijertlaan 18, 7334CJ, ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 89980433.
Artikel 4 – Offertes en overeenkomsten
Alle offertes van opdrachtgever zijn vrijblijvend, tenzij er in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. Indien er geen aanvaardingstermijn is gesteld, vervalt de aanbieding altijd na 14 dagen.
Opdrachtnemer kan niet aan offertes worden gehouden indien opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat offertes of een onderdeel hiervan een kennelijke vergissing of schrijffout bevat.
Indien de aanvaarding afwijkt van het in de offerte opgenomen aanbod is de opdrachtnemer niet daaraan gebonden.
Een offerte uit samengestelde delen verplicht opdrachtnemer niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de prijs.
Het aanbod is gebaseerd op de door opdrachtgever aangeleverde informatie. Opdrachtnemer mag vertrouwen op de juistheid en volledigheid hiervan. Afwijkingen óf onvolledigheid hiervan kan leiden tot een aanpassing van de offerte.
Wanneer in de overeenkomst een vaste aanneemsom is overeengekomen, geldt deze als de prijs voor de uitvoering het overeengekomenen. Eventuele onkosten die niet in de overeenkomst gespecificeerd zijn en die opdrachtnemer moet maken bij de uitvoering van het overeengekomenen, zijn voor rekening van Opdrachtgever.
Opdrachtnemer heeft het recht om (een deel van) bepaalde werkzaamheden uit te laten voeren door derden.
Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het aanleveren van alle gegevens die door opdrachtnemer noodzakelijk worden geacht of waarvan opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst. Indien de benodigde gegeven niet tijdig zijn verstrekt aan opdrachtnemer, heeft opdrachtnemer het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven in rekening te brengen.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade doordat opdrachtnemer is uitgegaan van de door opdrachtgever verstrekte onjuiste/onvolledige gegevens.
Opdrachtnemer mag de nakoming van verplichtingen opschorten of de overeenkomst ontbinden indien de opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt. Indien opdrachtnemer tot opschorting overgaat, is hij vrijgesteld van elke vorm van schade en/of kosten die hieruit voortkomen.
Indien de ontbinding toe te rekenen is aan de opdrachtgever, is opdrachtnemer gerechtigd tot vergoeding van ontstane schade, direct en/of indirect ontstaan.
Opdrachtnemer kan niet worden gehouden tot het nakomen van enige verplichting richting opdrachtgever indien hij gehinderd wordt als gevolg van overmacht. Opdrachtnemer kan verplichtingen uit de overeenkomt opschorten zolang de overmacht voortduurt. Indien deze periode langer duurt dat 30 dagen zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
Artikel 5 – aansprakelijkheid
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade doordat opdrachtnemer is uitgegaan van de door opdrachtgever verstrekte onjuiste/onvolledige gegevens.
Indien opdrachtnemer aansprakelijk is voor schade, is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de factuurwaarde van de overeenkomst waarop de schade betrekking heeft.
Aansprakelijkheid van opdrachtnemer is in ieder geval beperkt tot het bedrag dat door de door opdrachtnemer afgesloten verzekering wordt uitgekeerd.
Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade.
Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer tegen elke vordering van een derde tot vergoeding van schade die deze derde lijd als gevolg van gebruik of toepassen van door/namens opdrachtnemer geleverde diensten en/of goederen.
Artikel 6 – betaling
Betaling dienen te worden voldaan binnen 14 dagen na de factuur factuurdatum, in de valuta waarin is gefactureerd.
De opdrachtgever dient 40% van het overeengekomen bedrag vooraf te voldoen, tenzij anders overeengekomen.
Opdrachtnemer is gerechtigd om periodiek te factureren.
Indien opdrachtgever de factuur niet tijdig betaald, is opdrachtgever de wettelijke rente verschuldigd. De rente zal worden berekend vanaf het moment dat de opdrachtgever in verzuim is tot het moment dat het volledige verschuldigde bedrag voldaan is.
Indien betaling binnen de betalingstermijn uitblijft, is opdrachtnemer gerechtigd incassokosten in rekening te brengen over de verschuldigde hoofdsom. Deze incassokosten worden berekend zoals omschreven in de Wet Incassokosten (WIK).
Opdrachtgever is gerechtigd om de werkzaamheden op te schorten indien (een deel van) de factu(u)r(en) na verstrijken van de betalingstermijn niet is/zijn voldaan. Gevolgen van het opschorten komen voor rekening van de opdrachtgever.
Artikel 7 – garanties en geschillen
Op de overeenkomst en algemene voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Geschillen zullen uitsluitend voorgelegd worden aan de bevoegde rechter van de rechtbank in de vestigingsplaats van opdrachtnemer. Opdrachtnemer heeft het recht het geschil voor te leggen aan een bevoegde rechter.
Onder de voorwaarden van deze garantie vallen uitsluitend de kosten voor materiaal en/of onderdelen die defect blijken te zijn als gevolg van productiefouten of fabricagefouten. Arbeidskosten en voorrijkosten zijn uitdrukkelijk uitgesloten van deze garantie en komen voor rekening van de klant. Deze worden apart in rekening gebracht aan de klant tegen het op dat moment geldende uurtarief.
Iedere vorm van garantie komt te vervallen indien:
- een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onkundig of oneigenlijk gebruik of onderhoud door opdrachtgever en/of derden zonder schriftelijke toestemming van opdrachtnemer;
- Opdrachtgever of een derde wijzigingen hebben aangebracht of gepoogd hebben aan te brengen op ondeugdelijke wijze;
- Het gebrek is ontstaan door omstandigheden waarop opdrachtnemer geen invloed heeft;
Opdrachtgever wordt geacht het geleverde te onderzoeken op het moment dat de zaken hem ter beschikking worden gesteld dansel werkzaamheden zijn uitgevoerd. Daarbij dient de opdrachtgever te onderzoeken op het geleverde overeenstemt met het overeengekomen en voldoet aan alle eisen. Eventuele gebreken dienen binnen 14 dagen schriftelijk aan opdrachtnemer gemeld te worden.
Afgeweken van de wettelijke verjaringstermijn bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen 12 maanden.
Artikel 8 – klachten
Klachten dienen schriftelijk aan opdrachtnemer worden voorgelegd.
Opdrachtgever kan geen beroep meer doen op een tekortkoming in nakoming van de overeenkomst wanneer opdrachtgever verzuimt een klacht over een dergelijk gebrek binnen 14 dagen (b/b) of 2 maanden (b/c) nadat opdrachtgever het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had kunnen ontdekken schriftelijk in te dienen.
Artikel 9 – oplevering en eigendomsrecht
Het door de opdrachtnemer geleverde blijft eigendom van opdrachtnemer totdat opdrachtgever alle verplichtingen uit de met opdrachtnemer gesloten overeenkomst deugdelijk is nagekomen. Het door opdrachtnemer geleverde wat onder het eigendomsrecht valt, mag niet worden doorverkocht en mag nummer als betaalmiddel worden gebruikt en/of verpand worden. Opdrachtgever dient hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem wordt verwacht om de eigendommen van opdrachtnemer veilig te stellen.
Artikel 9 – Abonnenten
De opzegtermijn voor het opzeggen van een abonnement bedraagt 30 dagen. Opzeggingen dienen schriftelijk kenbaar gemaakt te worden aan opdrachtnemer.
Artikel 10 – Overeenkomst op Afstand/Herroepingsrecht
Indien de opdrachtgever het aanbod langs de elektronische weg heeft geaccepteerd, bevestigt WarmtepompSolutions langs de elektronische weg de ontvangst daarvan. Tot deze bevestiging heeft plaatsgevonden, kan de opdrachtgever de overeenkomst annuleren.
Bij online aankopen van producten heeft de consument, conform boek 6 BW, het recht om de overeenkomst zonder opgave van reden te annuleren binnen een termijn van 14 dagen. Deze bedenktijd begint de dag na de ontvangst van het product door de consument.
WarmtepompSolutions zal uiterlijk bij de levering van het product en/of de dienst de volgende informatie verstrekken:
- Het adres van WarmtepompSolutions waar de opdrachtgever met klachten terecht kan;
- De voorwaarden waaronder de overeenkomst tot stand komt en de wijze waarop de opdrachtgever van het herroepingsrecht gebruik kan maken, of een duidelijke melding indien het herroepingsrecht niet van toepassing is;
- Indien van toepassing, het modelformulier voor herroeping.
Het herroepingsrecht, zoals omschreven in artikel 10.2, geldt niet voor producten die door WarmtepompSolutions op maat voor de opdrachtgever zijn vervaardigd, of producten die na levering onherroepelijk zijn vermengd met andere goederen.
De termijn genoemd in artikel 10.2 begint op de dag waarop het product door de consument of namens hem is ontvangen. Bij deelleveringen van een bestelling begint de bedenktijd op de dag waarop het laatste product wordt geleverd.
Gedurende de bedenktijd dient de opdrachtgever zorgvuldig om te gaan met de goederen en de verpakking. Het product mag alleen worden uitgepakt of gebruikt voor zover dit nodig is om de aard en eigenschappen van het product vast te stellen. De verpakking mag alleen worden geopend door de tape te snijden zodat de verpakking verder intact blijft. De opdrachtgever mag het product inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen.
Indien de opdrachtgever verder gaat dan het hierboven beschreven gebruik, is hij aansprakelijk voor waardevermindering van het product.
Als de opdrachtgever gebruik maakt van het herroepingsrecht, dient hij dit binnen de bedenktijd van artikel 10.2 aan WarmtepompSolutions te melden via het modelformulier voor herroeping of op een andere duidelijke manier.
De opdrachtgever dient de goederen zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen na ontvangst, terug te sturen of aan WarmtepompSolutions te overhandigen. De retourzending geldt als tijdig als het product vóór het verstrijken van de bedenktijd wordt teruggestuurd. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij de opdrachtgever.
Retourzendingen worden door WarmtepompSolutions alleen geaccepteerd als het artikel schoon, onbeschadigd is en zich in de originele, intacte verpakking bevindt. Als de consument gebruik maakt van zijn retentierecht, dient het product met alle bijbehorende accessoires binnen de termijn genoemd in artikel 10.2 in de originele staat en verpakking te worden geretourneerd. WarmtepompSolutions verstrekt duidelijke en redelijke retourinstructies op verzoek.
De opdrachtgever draagt de kosten voor het retourneren van goederen bij een overeenkomst op afstand.
WarmtepompSolutions zal binnen 14 dagen na ontvangst van het product het betaalde bedrag terugbetalen. De terugbetaling vindt pas plaats nadat WarmtepompSolutions de geretourneerde goederen heeft ontvangen.
